Baner

Nespremni na timski rad prvi gube posao

    Izvor: Tanjug

Ljudi koji ne umeju da se dobro slažu sa svojim kolegama i klijentima su prvi koji gube posao kada dođe do otpuštanja, a veoma često je jedini uzrok tome njihova nesposobnost da se slažu sa okolinom.

Kako je preneo interni časopis Privredne komore Beograda (PKB) "Kombeg", bar jedinu trećinu života čovek provodi u bliskim odnosima sa ljudima sa kojima radi, i ta činjenica je posebno značajna u organizacijama u kojima je nužan timski rad, kao i u uslužnim delatnostima kao što su trgovina, bankarstvo, turizam, javne službe...

U članku kako komunikacijom izgraditi dobre odnose na poslu, piše kako više ljudi učestvuje u kreiranju usluge ili proizvoda, a od njihovog profesionalnog odnosa zavisi i krajnji rezultat njihovog zajedničkog rada.

"Ukoliko ne znate kako da osigurate podršku i saradnju svojih kolega, teško ćete ostvariti ciljeve koji se postavljaju. Ne uspete li da ostvarite ono što se od vas očekuje i niste u stanju da razvijete i održite dobre odnose sa svojim kolegama (i klijentima) naći ćete se na silaznoj lestvici organizacione strukture vaše kompanije ili ćete biti zamoljeni da se sklonite i ustupite mesto drugima," navedeno je u članku.

Prema ovom tekstu, postoji samo jedan način da budu osvojeni podrška i lojalnost ljudi na zajedničkom radu, a to je dobra komunikacija jer je jedino tim putem moguće izgraditi odnose poštovanja, poverenja, razumevanja i kolegijalnosti.

"Bez obzira koliko je osoba pametna ili koliko naporno radi, nigde neće stići sama. Na poslu je važno biti preduzetan i energičan, ali je mnogo važnije, u toj energičnosti kontrolisati svoju agresivnost, po mogućstvu je prekriti iza osobina kao što su moć ubeđivanja, iskrena prijateljska nastrojenost, dobar ukus i diplomatičnost", tvrdi O. A. Batista u svojoj knjizi "Obična nauka u svakodnevnom životu".

To ne znači da je dobro biti licemer i uvek se slagati sa tuđim mišljenjem kako bi bilo udovoljeno svima, već čovek mora pre svega, poštovati sebe i imati svoj stav.

No, isto tako čovek na poslu mora uvek biti spreman da pažljivo sluša druge, pa i da promeni svoje stavove, ukoliko je to rezultat razmene stavova.

Jedino tako će zaposleni biti uspešan komunikator, vladati procesom komunikacije i graditi profesionalne i ljudske odnose sa svojim kolegama na poslu, zaključuje se u tekstu koji je preneo "Kombeg".