Baner
Baner

Sedamdeset godina Autotransportnog preduzeća Pančevo

Izvor:Radio Pančevo, 17.5.2018.

JKP ATP Autotransport Pančevo obeležilo je 70 godina postojanja. Upisivanjem Autotransportnog preduzeća Pančevo u sudski registar maja 1948. godine počeli su organizovani teretni saobraćaj i prevoz putnika na teritoriji Pančeva.

Nebojša Gajić, direktor ATP-a podseća da je prvih godina postojanja, odmah posle Drugog svetskog rata, Autotransport Pančevo imao desetak zaposlenih, nekoliko traktora s prikolicom, a nešto kasnije jedan već otpisani autobus koji je vrednim radom radnika ATP-a bio osposobljen za prevoz putnika na liniji Pančevo – Beograd.

U prvih nekoliko godina ATP je prevozio putnike samo na liniji Pančevo – Beograd, a ta linija i dan danas je najopterećenija i najprofitabilnija. U prvo vreme razvijao se teretni saobraćaj, a od 1975. godine akcenat je stavljen isključivo na prevoz putnika. Odlučeno je da se sva dalja ulaganja usmere na brz, siguran i bezbedan prevoz putnika, kaže Gajić.

Prve gradske linije bile su Aerodrom – Tesla i Centar – Vojlovica, a uspostavljene su početkom 1958. godine. Godinu dana kasnije kupljen je i prvi turistički autobus. Šezdesetih godina dvadesetog veka dolazi do ekspanzije u prevozu putnika tako da se otvaraju nove linije Kovačica – Kačarevo – Pančevo; Opovo – Pančevo; Mramorak – Pančevo i Banatski Brestovac – Pančevo. Povezuju se opštinski centri Južnog Banata, a ATP otvara i linije ka Alibunaru, Vršcu, Beloj Crkvi i Zrenjaninu.

Autobuska stanica tokom ovih sedam decenija nekoliko puta je menjala svoju lokaciju. Današnja autobuska stanica s 30 perona sagrađena je krajem 1974. godine."

U skladu s vremenom u kojem radimo, ATP nastoji da modernizuje svoj rad u svim poslovnim segmentima. U prethodnih nekoliko godina ograđena je autobuska stanica sa ulazno-izlaznim rampama za vozila i barijerama za ulaz putnika na perone, uveden je zonski tarifni sistem naplate putničkih karata u gradskom prevozu, kompjuterizovani su pojedini poslovni procesi, nabavljena najsavremenija oprema za tehnički pregled vozila u auto-bazi, kupljeni autobusi na metan čime je ATP počeo proces prelaska na ekološki prihvatljiva goriva. Ekološki segment nam je sve važniji i naši autobusi doprinose očuvanju životne sredine i smanjenju zagađenja od saobraćaja", kaže Nebojša Gajić.

Javno-komunalno preduzeće ATP Autotransport Pančevo, prema Odluci Skupštine grada Pančeva, besplatno na svojim linijama prevozi blizu dve hiljade građana, prvenstveno dece i mladih, a po simboličnoj ceni godišnje karte i skoro 5.000 penzionera.

Danas ATP raspolaže sa 79 autobusa i zapošljava 350 radnika. „Na broj zaposlenih u ATP-i utiče i  Odluka o maksimalnom broju zaposlenih na neodređeno vreme, koju propisuje Vlada Srbije a usvaja Skupština Pančevo i koje mi moramo da se pridržavamo. Sprovedena racionalizacija i nova sistematizacija radnih mesta u našem kolektivu nije uticala na kvalitet prevoza putnika", obrazložio je Gajić.

I u narednom periodu, u dogovoru sa našim osnivačima, pokušaćemo da obezbedimo još autobusa koji su ekološki prihvatljivi za životnu sredinu, kaže Nebojša Gajić.

Odbornici Skupštine grada Pančeva prošle godine usvojili su Strategiju razvoja JKP ATP za period do 2027. godine, a u tom dokumentu su navedeni osnovni ciljevi razvoja ovog preduzeća u narednoj deceniji.

„U narednom periodu nastojaćemo da nabavimo ekološki prihvatljive autobuse a putnicima da i dalje pružamo kvalitetan i bezbedan javni prevoz. U cilju zaštite životne sredine i stvaranja ekološki odgovornog sistema javnog prevoza putnika među prioritetnim investicijama ove godine su osavremenjavanje sistema za prečišćavanje otpadnih voda u autobazi i modernizacija kotlarnice koja podrazumeva prelazak sa mazuta na ekološki prihvatljiv energent" objasnio je direktor Gajić.

Kako kaže, JKP ATP će i dalje težiti održivom poslovanju i dalje osavremenjivati svoj rad u skladu sa sve strožijim ekološkim standardima.