Baner

"Deto" nagrađen na Sajmu grafičke industrije

   Izvor: Radio Pančevo

Preduzeće Deto iz našeg grada uspešno posluje već dve decenije i sada reklamne kese i ambalažu, pre svega luksuznu, plasira na tržišta u sedam zemalja Evrope, pa čak i u Kanadu.

Ove godine prvi put su nastupili na Međunarodnom sajmu grafičke i papirne industrije u Beogradu i iako debitanti, osvojili su nagradu stručnog žirija – „srebrni pečat" za dva originalna idejna rešenja za pakovanje – „kavez za flašu" i „kocku iznenađenja".

Pančevački dizajneri i grafičari iz firme DETO iz Pančeva prvi put su ove godine nastupili na Međunarodnom sajmu grafičke i papirne industrije u Beogradu i uspeli da u oštroj konkurenciji osvoje prestižno priznanje "Srebrni pečat" koje svake godine dodeljuje stručni žiri Sajma. Specijalizovani su za laku kartonsku ambalažu (kese i kutije), kao i najrazličitije promo-proizvode od fascikli, prospekata, kalendara – sve do potpuno originalnih reklamnih proizvoda, koji su uvek rađeni za poznatog kupca. Kristina Jovović, dizajnerka kaže da su upravo za takva dva nova promo-proizvoda i dobili nagradu stručnog žirija. "Kavez za flašu" i "Kocka iznenađenja" su potpuno nove ideje koje su u potpunosti razrađene i realizovane u ovoj pančevačkoj firmi, kaže ona.

- U suštini jeste teško napraviti ovako nešto, zato što se zahteva originalnost i nešto što još nije viđeno na našem tržištu, kaže ona.

Miodrag Ristić, vlasnik firme Deto kaže da ih stari klijenti uvek preporuče novim, a uspeh pre svega duguju stalnoj potrazi za originalnim idejama, zbog čega sve više proizvoda izvoze.

- Ono što je presudno u tom poslu je da mi uživamo. Dokle god nam ovaj posao bude zabavan verovatno nećemo imati problema da nađemo ljude kojima će se dopasti to što radimo. Često se dešava da postavimo sebi pitanje šta mi možemo da ponudimo inostranstvu kad su oni u tehnološkom smislu daleko ispred nas, shvatimo da je rešenje u simpatičnim idejama novim visprenim stvarima kojima možemo da ponudimo neki duh i nešto što može da se nametne i u tom nekom svetu gde objektivno sem tog optimizma i duha ne možemo drugo da ponudimo. E sad kako doći do toga, mislim da je znanje, potreba za tim nekim informacijama ono što je posebno bitno ta neka vitalnost u traganju za novim svežim idejama, kaže Ristić.

"Deto" proizvodi su i do sada, pre svega zahvaljujući vrhunskom dizajnu i originalnim tehničkim rešenjima, dospeli na mnoga svetska tržišta. Ova mala štamparije već godinama izvozi svoje promo proizvode i luksuznu albalažu u Norvešku, Švedsku, Francusku, Holandiju, Dansku, Nemačku, Italiju... Povremeno – čak i za Kanadu. Ova mala štamparija zapošljava 13 radnika koji trenutno rade na velikoj porudžbini reklamnih kesa za novog klijenta u Francuskoj.