Kamioni na atarskim putevima

PANČEVO, 4. avgust 2014. (TV Pančevo) – U pančevačkom ataru svake godine se grade novi atarski putevi. Oni su od velike pomoći zemljoradnicima. Međutim, često se dešava da njima idu pretovareni kamioni, pa ti putevi brzo propadaju. Put Kačarevo – Jabuka je već u katastrofalnom stanju, a izgrađen je pre nekoliko godina.

Već godinama u pančevačkom ataru izgradi se po nekoliko desetina kilometara atarskih puteva. Ovi putevi, koji spajaju sela i idu kroz atare, umnogome olakšavaju rad poljoprivrednika i transport ratarskih kultura od njive do sela. Kao i prethodnih godina, i ove 2014. gradiće se blizu 30 kilometara atarskih puteva.

- Upravo je raspisana javna nabavka. Prvo će se graditi 28 kilometara, a na jesen još toliko, što će, mislim, biti dovoljno za ovu godinu, rekla je Maja Svirčević Prekić, članica Gradskog već.

Atarski putevi se grade, što je veoma dobro za ratare. Poljoprivrednici ističu da je značaj atarskih puteva veliki, ali da ima problema sa održavanjem, jer ono nije na nivou podizanja novih puteva. Atarski put Kačarevo - Jabuka je značajno oštećen, jer su svojevremeno njime prolazili teški kamioni, sa više desetina tona šećerne repe.

- Već smo uputili dopis „Direkciji“, koja je zadužena za održavanje nekategorisanih puteva. Oni će održavati ove puteve. Naravno, poljočuvari vode računa i o atarskim putevima, tako da će sada situacija biti sve bolja i bolja, rekla je Maja Svirčević Prekić.

- Mnogo znači kada su sređeni. Ovi letnji su sređeni jesenas i još uvek su ravni. Međutim, ovaj novi put koji je Grad radio već je uništen i na nekim mestima ne može da se prođe kako treba, rekao je Rade Veličković, poljoprivrednik.

- Atarski putevi su za Kačarevo od velike važnosti, jer smo njima povezani sa svim selima u oklini. Otkupne stanice ovde kod nas nemamo, odnosno imamo jednu što je nedovoljno. Održavanje puteva nije najbolje. Mi smo se organizovali i malo smo ravnali puteve, ali to je sve ništa, rekao je Saša Aleksovski, poljoprivrednik.

Nepraćenje šta se dešava na atarskim putevima dovodi do toga da se njima kreću vozila koja su pretovarena, pa lako dolazi do oštećenja tih puteva. Negde više, negde manje.

- Kamioni bi trebalo da idu jačim putevima, a ne po najvećem blatu kao pretprošle godine. Tada su raskopali put, od kačarevačke rampe do crepajačkog asfalta, rekao je Veličković.

- Put Kačarevo – Jabuka je u katastrofalnom stanju. Bio je dobar, ali su tu jesenas vozili repu i raskopan je. Niko ga ne održava. Ne znam ko je nadležan, ali se, u suštini, ne održava. Rupe su ogromne i više skoro da i nije za upotrebu, dodao je Aleksovski.

- Svake godine to treba da se održava, dodao je Veličković.

Štete od oštećenja atarskih puteva nisu male. Ukoliko se novi atarski putevi ne budu pazili i održavali, onda će njihov vek trajati samo nekoliko godina, a valjalo bi da oni paorima posluže decenijama.