Vojvodina pogodna za tržište telekomunikacija

PANČEVO, 14. septembar 2018. (TV Pančevo) – Tokom prošle godine, ukupni prihodi u tržišta telekomunikacija u Srbiji ostvarili su rast za oko jedan odsto poređenjem sa 2017. i ukupno su iznosili 191,2 milijarde dinara. O tržištu telekomunikacija u Srbiji RTV Pančevo razgovarala je sa Slobodanom Đinovićem, generalnim direktorom Orion Telekoma.

Vlada Srbije usvojila je 19. aprila Strategiju razvoja mreža nove generacije do 2023. godine, koja podrazumeva mere obezbeđivanja infrastrukture za razvoj jedinstvenog digitalnog tržišta u skladu sa strateškim okvirom Evropske unije. U prvih šest meseci ove godine, izvoz IT industrije iznosio je milijardu evra, odnosno 10 odsto bruto domaćeg proizvoda.

- Tržište u svakom slučaju raste jer kompletna ekonomija ima dobre rezultate, što je vezano i za telekomunikacije i u tom smislu, ponašamo se kao sva druga tržišta.

Vojvodina pripada grupi dobrih lokacija za razvoj tržišta telekomunikacija i upravo u Panonskoj niziji Orion Telekom na dnevnom nivou, akvizicijom novih korisnika probija budžetske targete što je, prema rečima generalnog direktora ove kompanije, u direktnoj vezi sa demografijom.

- Tu je demografija jako važna i da imate pretpostavke da u Vojvodini, lakše nego u ostalim delovima, možete da širite inftastrukturu. Postoje negativne tendencije da se veliki biznisi sele prema Beogradu, ali su klijenti u Vojvodini mnogo sofisticiraniji u smislu da znaju šta žele, šta im je potrebno pa je mnogo lakše planirati ciljeve. Broj korisnika gigabajta nam je u Vojvodini 20 odsto veći nego u Beogradu.

Tokom prošle godine, sa 191.2 milijarde dinara, ukupni prihodi tržišta telekomunikacija u Srbiji ostvarili su rast za oko jedan odsto. Prvi čovek Orion Telekoma smatra da domaće tržište iziskuje veća ulaganja.

- Ako pogledate, mi, operateri u Srbiji, investirali smo samo prošle godine preko 200 miliona u infrastrukturu fiksne telefonije a sama Hrvatska oko milijardu i 200 miliona u četiri godine. Potrebne su nam veće investicije i ja ne sumnjam da će rast telekomunikacija pokazati dobre rezultate, naravno, za one operatere koji su spremni da se snalaze u celoj toj priči. Vaša televizija se nalazi na našoj platformi, Orion ima trenutno oko 380.000 regularnih gledalaca, jer je taj model prilagođen tržištu Srbije.”

Bezbednost na Internetu je globalni izazov u Srbiji i širom sveta.

- Konkurentska prednost Orion Telekoma je, prema rečima generalnog direktora, u samostalnom menadžmentu, usmerenosti na korisnike, inovacije i realizaciju projekata u kratkom vremenskom periodu.

Prema podacima Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge, broj korisnika fiksnog širokopojasnog pristupa internetu u Srbiji preko Orion Telekoma ostvario je prošle godine rast sa 1,43 miliona na 1,49 miliona.